Mamma weg - werk gaat weer door!

29 februari 2016 - Pokhara, Nepal

Mamma is weg! Dus tijd voor weer een blog ;) Voordat ik ga schrijven wil ik eerst even zeggen hoe blij ik ben met alle reacties die ik elke keer op mijn verhalen krijg :) geeft me een goed gevoel en het gevoel dat het ook werkelijk wordt gelezen haha

Nou we zijn met mamma naar Chitwan, de jungle geweest. Ik denk dat iedereen ons wel op tv of het nieuws heeft gezien? Zo niet lees deze link ;)

Chitwan blijft super mooi maar ook altijd wel een beetje eng. Je weet immers nooit wat de dieren gaan uitspoken! Tijdens de kanotocht toch wel erg dicht bij de krokodillen gekomen, zelfs zo dichtbij dat er eentje begon te grommen.  We hebben 4 uur in een jeep gezeten, op zoek naar tijgers of luipaarden. Met ééntje was ik al blij geweest maar helaas...we moesten het met een neushoorn doen die midden op onze weg stond en gelukkig er voor koos om door te lopen en niet richting ons te rennen.

Daarna zijn we naar Pokhara gegaan waar, de bergen zichtbaar waren! Voor het EERST sinds ik hier ben waren de bergen zo goed zichtbaar. Dus ik kon mijn geluk niet op. Nooit geweten dat ik zo geïntimideerd zou zijn door bergen maar ze zijn gewoon zo ongelofelijk mooi! We hebben heerlijk bootje gevaren op het meer, naar de top van een berg gereden voor mooi uitzicht en heerlijk gegeten....ahum, zowel mamma als katinka (sanju's vriendin) zijn ziek geworden in Pokhara. Maar gelukkig was het niet voor lange duur.

Mamma alle, nouja de meest belangrijke want er zijn er teveel, plekken laten zien waar wij werken. Op mijn schooltje werd ze groots omhaald door de directrice met sjaal en ze heeft zelfs een mooie ketting gekregen! Mooi is dat....ik werk er al die tijd en heb nog nooit wat gekregen en mamma komt langs voor 5 minuten en hupakeee! ;)  We zijn ook naar het doven hostel geweest waar we een beauty middag met de meiden hadden. Mamma had glitter spulletjes voor je nagels meegenomen dus we hadden nog wat nagellak gekocht en helemaal klaar om op te tutten. De meiden waren nog wat verlegen maar ze hebben zich goed uitgeleefd op onze nagels en genoten er zeker van! We hadden ook nog van die nep tattoo's, die je met water op je arm kan deppen.  Groot succes!
Op zaterdag zijn we naar Kopila kindertehuis geweest. Wij sponsoren al 4 maanden danslessen voor deze weeskinderen en vandaag was hun grote optreden om te laten zien wat ze hebben geleerd. Er was een "podium" en ze hadden banken naar buiten gesjouwd om voor de gasten te zitten. We hadden kostuums en make - up geregeld dus het was een speciale dag voor de kinderen. Zelfs sommige familieleden van de kinderen waren gekomen om te kijken. Ze hebben er enorm van genoten en het was zo leuk om ze te zien dansen. Ze deden het zo goed! Het project was dus en groot succes en dus gaan we door naar het volgende kindertehuis om dit weer op te zetten!

En dat is maar goed ook want de laatste tijd zijn er steeds meer nashocken. Na de grote nashock met mamma alweer 2 grote gehad. Ik vind de shocken zelf niet zo eng maar hoe mensen in paniek schreeuwen en wegrennen, dat blijft nog wel heftig. Sanju heeft hier ook last van. Ik was rustig mijn thee aan het drinken met mijn hoge hakken aan want we gingen naar een bruiloft toen er weer een nashock was en Sanju opeens wegrende en schreeuwde dat ik moest komen terwijl ik dacht ja hallo voordat ik met mijn hakken beneden ben, is de shock alweer voorbij en kunnen we weer verder drinken dus ik blijf lekker zitten ;)

Ik heb er weer een nieuwe plek bij om therapie te gaan geven. Het heet CBR en het ligt in Patan. Dit is een stad naast Kathmandu. Helaas betekend het wel dat ik weer lang moet gaan reizen met het lokale vervoer maar goed. Het is een school voor gehandicapte kinderen. Er zijn er zo ongeveer 50 en wat ik zo snel gezien heb vooral kinderen met down syndroom en erg zwak begaafd. Dus wat wordt een leuke uitdaging. Over muziektherapie gesproken. Ik heb een mooie introductie video over muziektherapie gekregen van Andrew. Hij heeft een soort promofilmpje van mij voor mij gemaakt.
Dus voor iedereen die benieuwd is wat ik nou eigenlijk doe...een klein filmpje! Ik moet jullie wel waarschuwen dat Andrew mijn gezang heeft gebruikt in het filmpje dus helaaaas dat klinkt niet al te leuk en zeker niet met mijn cheapass gitaar die de kinderen om de minuut vals tunen......Enjoy!

We hebben oude kleren van ons (mamma,pappa,eef en ik) en van vrijwilligers die ze hebben achtergelaten naar een nieuw weeshuis gebracht. Zelfs ookal waren sommige kleren nog ietsjes te groot, ze waren er super blij mee! Vooral de meiden liepen hun nieuwe kleding de hele tijd te showen en te poseren, zo schattig! Dus gooi nooit je oude kleren weg! Je kunt er altijd andere blij mee maken :)

Oke, iets grappigs. Ik moest pasfoto's hebben voor mijn volgende visum aanvraag en ik wou nog wat foto's afdrukken, dus ik naar zo'n fotoshop en foto gemaakt. Haal ik de volgende dag de foto's op en natuurlijk kijk je altijd even hoe verschrikkelijk je er deze keer op je pasfoto staat. NOU.... was ik zo trots dat ik eindelijk bruin ben, hebben ze me WIT gephotoshopt!!!!!! Nu lijkt het net alsof ik ziek ben want ze hebben het nogal slecht gephotoshopt omdat mijn hele gezicht egaal wit is.....leuk!....

Update over de India crisis, ja die crisis is er nog steeds...MAAR, vorige week is er 1 grens opengesteld en zijn er wat tanks met benzine binnen gekomen. Helaas is dit één keer gebeurd en hebben we nu nog steeds geen benzine maar hopelijk blijft het zo langzaam binnenstromen en is het wellicht binnenkort wel een keer over?? Omdat we nu wel heel erg weinig stroom hebben, hebben we toch besloten om maar eens een back up batterij te kopen zodat we s'avonds nog wel licht en wifi kunnen hebben. Maar nu is het probleem.....dat ze het alleen kunnen komen installeren als er stroom is! Wat we dus niet hebben en we weten ook nooit wanneer we stroom hebben....Dus misschien volgend jaar hebben we een keer back up?

1. Rian en Cor:
    1 maart 2016
    Hoi Maud, dank voor je verhaal, er gaat geen dag voorbij zonder " spannende" dingen voor jullie.
    Knap om zo vol te houden, heel leuk voor jullie dat Juul " langskwam".
    Het allerbeste weer en toi, toi toi.
    Groetjes us.
  2. Malou:
    1 maart 2016
    Hee meid, leuk om weer te lezen! Wat doe je toch goed werk daar, ik heb echt bewondering voor je. We spreken elkaar niet vaak maar ik denk wel aan je hoor! Liefs Malou
  3. Andre:
    1 maart 2016
    Super verhaal Maud. Mooi hoe je het beschrijft en wat een levens ervaringen doe jij daarop enorm !!! En niet te dichtbij die grote zoetwater hagedissen komen he haha.

Groet en top Andre