....en we zijn weer terug.....

20 augustus 2016 - Pokhara, Nepal

Even een korte update! Alhoewel we ook alweer genoeg te vertellen hebben...

We zijn dus veilig aangekomen! Reis geen goed :) Alleen afscheid erg moeilijk ;)

Mijn vriendin jowi was een dag vantevoren al aangekomen en aan half uur na onze aankomst zou haar vriend aankomen. Raju zou onze sleutel brengen en ons ophalen van het vliegveld, dus we hadden al een ontvangstcomite! Komen we buiten....ja precies, niemand te zien of te bekennen. Gelukkig maar een half uurtje hoeven te wachten. En toen nog langer op jowi's vriend! Poe wat is het warm hier!

Met z'n allen naar ons huis gegaan om te ontbijten en oh wat vond ik het spannend om ons huis weer te zien! Sila was de dag ervoor al naartoe geweest om al een beetje schoon te maken voor ons en ze had al verteld dat de vazen om waren en het een zooitje was geweest maar goed we leven in Nepal dus verder niks bij gedacht.

Lekker ontbeten en bijgekletst met jowi en Timothy en toen maar eens tijd om even gauw te stofzuigen want we hadden nog stroom! En toen gebeurde het.....

En toen kwamen we al het schimmel tegen :( NEE HE. Omdat het regenseizoen is geweest en nog steeds is, is het hartstikke vochtig in huis. Ik was er al een beetje bang voor maar had alles zo netjes opgeruimd voordat we weggingen. Schimmel op het houten bed, schimmel op de kussen, op het bestek, op ALLE kleren. Dus we hebben vandaag al het inhoud van onze huis buiten neergezet om in de zon te drogen. Bed geschuurd om schimmel af te halen. Alles van top tot teen schoongemaakt. Helaas ook veel kunnen weggooien :(. En alle kleren moeten nog gewassen worden. Nou dat is nog eens leuk thuis komen!

En we moesten alles nu schoonmaken omdat we morgen alweer 2 vrijwilligers hebben en vanaf overmorgen blijven jowi en Timothy slapen en weer een vrijwilligers en zo gaat het maar verder! Super tof dat we het zo druk hebben alleen beetje slechte timing. Dus we hebben vandaag 12u lang schoongemaakt en duik ik zo gelijk mijn bed in!

Ohja, en we hebben ook nog geen wifi omdat we elke maand naar de bank moeten om het te betalen en dat was in ons geval een beetje moeilijk ;). Gister was het natuurlijk een festival en op zaterdag zijn de banken gesloten. Dus morgen weer een kans!

Maar toch even een berichtje om te laten weten dat we veilig zijn aangekomen :)
En ik jullie nu al heel erg mis! xxx

1. Eef:
    20 augustus 2016
    Haha, half uurtje valt nog mee ;)
  2. Jessie:
    20 augustus 2016
    Je hoeft je dus niet te vervelen maud! Wat een gedoe! Wat was het gezellig dat jullie hier waren! Veel plezier met de nieuwe vrijwilligers!
  3. Karima:
    22 augustus 2016
    Hey Maudje,

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en een fijne reis hebben gehad. Beetje jammer: welkomst committee in de vorm van schimmel..?!@! Heel plezier en succes met de vrijwilligers. Weet zeker dat jullie er weer een mooie tijd van gaan maken!!!! Succes met alles en het omschakelen begon dus al bij aankomst ....Leuk om jullie samen gezien te hebben en heel veel geluk samen en tot de volgende keer lieve Maudje!
  4. Teunie:
    23 augustus 2016
    Das ook naar thuiskomen hé..... weet je dat je weer in Nepal bent, met de ongemakjes van dien....... maar ik hoop dat jullie nog lang op de mooie vakantie terug kunnen kijken. en wens je weer heel veel mooie nieuwe dingen in Nepal. groetjes Teunie
  5. Trudy de Groot:
    24 augustus 2016
    Jeetje Maud, vollop uitdagingen alweer.....waarom was je ook weer in Nepal? ;)
    Fijn je gezien te hebben vorige maand, en ik wens je veel goeds voor aankomende tijd voor jullie. See you in April ;)
    x Trudy